Als je met verschillende partijen samenwerkt, ken je de problemen: faalkosten, uitgelopen planningen, budgetoverschrijdingen en zoekgeraakte documenten. Met VISI van Bakker&Spees maak je van elk project iets moois, door alle informatie en formele communicatie digitaal vast te leggen volgens de VISI-standaard.
Of je nu wegen, bruggen, of stations ontwerpt, bouwt, beheert of onderhoudt, je doet het samen. En wat je ook doet, elk proces moet kloppen tot in de kleinste details. Dus ook voor mensen die continu met elkaar in gesprek zijn om het afgesproken resultaat te bereiken. Honderden emails en documenten gaan dagelijks van hand tot hand. Tegenwoordig maken we vooral gebruik van digitale hulpmiddelen om die informatie met elkaar uit te wisselen. Hoe houd je dan nog het overzicht? Dat het ook fout kan gaan zien we in de praktijk helaas maar al te vaak. Daarom heeft de overheid de open standaard VISI voorgeschreven. Daarmee krijg je grip op zaken, kom je niet voor onaangename verrassingen te staan en kun je je focussen op waar het echt om draait: de kwaliteit van je werk. De VISI-systematiek wordt beheerd door CROW.
Veel opdrachtgevers en aannemers hebben nu ontdekt hoe VISI kan helpen om verrassingen te voorkomen en grip te krijgen op hun projecten. Grip op zaken krijgen gaat stapsgewijs met VISI. Onze diensten en producten zijn hierop afgestemd. Of je nu opdrachtgever of aannemer bent, onze eerste vraag is altijd waar sta je nu en waar wil je naar toe.
Ervaar vandaag nog het gemak van gestructureerde communicatie, juridische vastlegging en project monitoring volgens de Nederlandse VISI-standaard.
Vergroot de efficiëntie en kwaliteit van je projectorganisatie met onderbouwingsrapportages, koppelingen en ontdek de mogelijkheden van VISI in de voorbereiding en uitvoeringsfase.
Controleer en verbeter de prestaties van je organisatie en projecten met SuperVISI. Multiprojectrapportages en procesoptimalisatie, en nog veel meer om je organisatie te verbeteren.
Bij Bakker&Spees snappen we als geen ander dat je grip op zaken wil hebben. Niet alleen binnen je project, maar ook binnen je organisatie. Wij vinden dan ook dat het gebruik van VISI draait om vijf primaire functies:
De VISI-software van Bakker&Spees maakt de administratieve randvoorwaarden van het werk zo helder en eenduidig mogelijk. Zo kan jij je weer bezighouden met waar het echt om draait: de kwaliteit van het eindresultaat. Klik om meer te weten te komen op één van de onderstaande toepassingen.
VISI verbetert de samenwerking tussen jou en je contractpartners door alle projectinformatie en communicatie digitaal vast te leggen volgens de VISI-standaard. In VISI wordt alle besluitvorming inclusief documenten definitief vastgelegd. Deze informatie kan dus nooit eenzijdig worden aangepast of verwijderd, wat vervelende discussies voorkomt. Daarnaast kan VISI van al die informatie waardevolle managementrapportages maken. Zo heb je op ieder moment een realtime overzicht van de status van je project, zonder dat je daarbij afhankelijk bent van de systemen van je contractpartners. VISI levert je winst, niet alleen voor de kwaliteit en efficiency van je projecten, maar ook qua looptijd, kosten en procesbeheersing.
Daarnaast bouw je automatisch een digitaal archief op van alle projectcommunicatie. VISI zorgt voor ketenintegratie binnen het bouwproces, en laat de ICT-systemen van alle bouwpartijen naadloos op elkaar aansluiten.
De voordelen op een rij
Samen werken kan overal
Bakker&Spees heeft drie applicaties ontwikkeld om jou de ultieme ervaring te bieden in het werken met de Nederlandse VISI-standaard.
Onze applicaties kunnen onderling worden afgewisseld en maken direct verbinding met je VISI project. Zo kun je bijvoorbeeld op kantoor, in de bouwkeet, op de bouwplaats, onderweg of thuis op ieder moment gebruik maken van VISI.
Of je nu starter of expert bent, je project groot of klein is, VISI kan op veel manieren worden toegepast. Zo kun je VISI gewoon huren op projectbasis voor een vast bedrag per maand. Heb je al ervaring, en wil je meerdere projecten in VISI beheren? Kijk dan eens naar onze huurmogelijkheden voor organisaties. Met deze optie heb je geen ingewikkelde kosten voor aanschaf of beheer en onderhoud, en wordt de software altijd automatisch geüpdatet.
Veel organisaties kampen met het verlies van waardevolle informatie in de verschillende bouwfases, processen en tijdens de uitwisseling van softwaretools. Een slimme organisatie beheert de informatiestroom in het complete bouwproces, zodat dubbel werk voorkomen wordt en de efficiëntie wordt vergroot. Onze VISI-experts helpen je graag met al je organisatievraagstukken.
Het kan zijn dat je tijdens het gebruik van VISI nog bepaalde vragen hebt. Bakker&Spees heeft daarom een servicedesk waar je telefonisch of per e-mail je vragen over de software kunt stellen. De medewerkers van de servicedesk zijn goed opgeleid en kunnen je vragen daardoor direct of in overleg op een ander tijdstip beantwoorden.
De Servicedesk van Bakker&Spees is tijdens werkdagen zowel telefonisch als per e-mail te bereiken van 9:00 tot 17:00 uur. Mocht je voor 9.00 uur je vraag aan ons willen stellen, dan kun je je persoonlijke gegevens inspreken op de voicemail en word je zo spoedig mogelijk door iemand van het serviceteam teruggebeld.
De Servicedesk van VISI biedt
Ik vind het een goede manier om snel en betrouwbaar te communiceren. Zowel intern bij ProRail als met onze opdrachtnemers. Die moeten dus ook met VISI werken. Eerst waren wij daarin de trekker en droegen we direct de kosten. Maar nu is het gebruik van VISI verplicht gesteld in onze contracten; zonder dat kun je niet meedoen.
Martin Elverding
bouwadministrateur
ProRail
Naam:
Uitgever:
Categorie:
AppMarkt.nl is een online klantportaal van Content Power